Veelgestelde vragen
Welkom bij de veel gestelde vragen sectie. Hier proberen wij zo goed als mogelijk antwoord te geven op jouw vragen. Mocht je vraag er niet tussen zitten, stuur ons dan een berichtje en we proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
Producten
Onze producten worden gemaakt met behulp van een lasersnijmachine. Door een krachtige lichtbron te focussen ontstaat een kleine laserstraal van ongeveer 0.1 mm.
Zodra de laserstraal het oppervlak van het materiaal raakt, wordt het zo sterk verwarmd dat het smelt of volledig verdampt. De machine volgt vervolgens de gekozen geometrie en snijdt zo tegelijkertijd het materiaal.
De zijkanten van het materiaal krijgen hierdoor een andere kleur dan het basis materiaal.
- Bij kunststoffen wordt de zijkant vaak hoogglans.
- Bij houtsoorten voornamelijk een donkerdere of zwarte kleur.
Variëren met de sterkte van de laserstraal maakt het mogelijk om graveringen aan te brengen. Denk hierbij aan tekst en logo’s.
Na het lasersnijden worden onze producten zorgvuldig met de hand afgewerkt.
Als onze producten net geproduceerd zijn ruiken ze door het lasersnijden naar rook of een beetje verbrand. Na het lasersnijden ondergaan onze producten een behandeling die deze geur voor het grootste deel wegneemt.Â
Mocht je product alsnog een beetje naar rook / verbrandt ruiken dan verdwijnt dit meestal naar een paar dagen.
Dat kan zeker! Dit is een leuke manier om bijvoorbeeld een cadeau persoonlijker te maken of een wanddecoratie te voorzien van persoonlijke kenmerken.
Houd er wel rekening mee dat hier extra kosten aanzitten. De kosten hangen volledig af van de gewenste aanpassingen.
Wij denken graag mee! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
We noemen onze producten handgemaakt omdat het lasersnijden maar een onderdeel van het gehele productie proces. Zodra de machine klaar is begint het handwerk pas echt.Â
Het verwijderen van de onderdelen uit de machine is een secuur werk waarbij we erg goed op moeten letten (vooral bij kleine onderdelen).Â
Daarna worden de producten gecontroleerd op fouten, brandvlekken en worden ze waar dit nodig is geschuurd.Â
Een deel van onze producten bewerken we na met diverse olie- of lak soorten om de duurzaamheid nog verder te verbeteren.
Natuurlijk is dit mogelijk. Wij denken graag mee! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Betaling
iDEAL
Je kunt de bestelling vooraf betalen met iDEAL. Dat betekent dat je het volledige bedrag betaalt voor ontvangst van de bestelling. Groot voordeel hiervan is dat we alle voorradige artikelen direct kunnen leveren. En natuurlijk storten we je geld direct terug als je later besluit één of meerdere artikelen terug te sturen.Â
Internetbankieren
Wanneer je ervoor hebt gekozen om vooruit te betalen via internetbankieren, dan kun je dat op dezelfde manier doen als je andere internet betalingen. Let hierbij op dat je het ordernummer vermeld in het betalingskenmerk.
Met iDEAL kun je betalen via je eigen bank. Je rekent dan af binnen je eigen internetbankieren omgeving. Dit is vertrouwd, veilig en gemakkelijk. Je kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je hiervoor hoeft aan te melden.Â
Zo werkt hetÂ
Wanneer je gebruikmaakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, KNAB, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank, dan kun je gebruik maken van iDEAL.
Je plaatst de bestelling in het winkelwagentje. Je kunt vervolgens kiezen om te betalen met iDEAL
Je wordt doorgeleid naar je eigen internetbankieren omgeving, waar de betaling klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en doe een betaling. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Wij krijgen dan bericht dat de bestelling is betaald en je ontvangt zelf via e-mail een bevestiging van de bestelling en betaling.
LET OP!
Vergeet niet om na het betalen terug te gaan naar onze site om de bestelling af te ronden!
(Dit gebeurd vaak automatisch, maar kan even duren)
Betalingen via iDEAL worden direct verwerkt. De gemiddelde tijd voor het verwerken van betalingen via internetbankieren is 2 werkdagen. Betalingen rechtstreeks gedaan via een betalingsformulier bij de bank kennen een verwerkingstijd tussen de 5 en 10 werkdagen. Â
Is de betaling na de bovengenoemde periodes nog niet verwerkt of klopt er iets niet? Neem dan even contact met ons op. We lossen het dan zo snel mogelijk voor je op.
Vervelend dat het mislukt is om de betaling van je bestelling af te ronden.
Stuur ons een berichtje met je bestellingsgegevens, dan gaan wij voor je kijken wat er gebeurd is en zorgen wij ervoor dat het opgelost wordt.Â
Verzending & Afhalen
Zodra je bestelling en betaling volledig bij ons binnen is gaan we direct aan de slag om jou van een prachtig product te voorzien.
Wij proberen jouw bestelling binnen 2 – 3 werkdagen te verzenden (let op: werkdagen zijn van maandag tot vrijdag).
Zodra wij je bestelling verzonden hebben, ontvang je van ons een bevestigingsmail met track & trace code.
Bij Brandtpunt hanteren wij de volgende verzendtarieven:
Orders van €75,- (ex verzendkosten) en hoger worden gratis verzonden binnen Nederland.
Brievenbus pakket – €2,95
- min: 14 x 9 cm
- max: 38 x 26,5 x 3,2 cm
- tot 1kg
Normaal pakket – €4,95
- max: 100 x 70 x 58 cm
- tot 20kg
Groot pakket – €10,50
- max: 175 x 78 x 58 cm
- tot 30kg
Al onze bestellingen worden verzonden via PostNL
Zodra wij je bestelling verzonden hebben ontvang je van ons een email met de Track&Trace code.Â
Met deze code kan je op meerder manieren bekijken waar je pakket zich bevindt, namelijk:Â
- Via onze Track & trace pagina
- Via de PostNL website
- Via de PostNL app
Het afhalen van een bestelling is mogelijk, maar alleen op afspraak. Als je jouw bestelling af wilt halen kan je dit aangeven bij het afronden van je bestelling.
Voor het ophalen van een bestelling worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Zodra je bestelling gereed is ontvang je van ons een email dat je bestelling klaar ligt om opgehaald te worden.
Ook stellen wij een dag en tijd voor aangezien wij niet altijd aanwezig zijn. Mocht dit niet uitkomen dan horen wij dat graag en spreken wij samen met jouw een passende datum af.
Retourneren
Ja dit is mogelijk.
Brandtpunt staat achter de kwaliteit van onze producten en wij doen er alles aan om u een goed product te leveren.Â
Mochten de bestelde artikelen niet aan uw verwachtingen voldoen, dan dient u ons hiervan zo spoedig mogelijk en schriftelijk van op de hoogte te stellen. Dit kan bijvoorbeeld door een email naar ons te sturen. Wij zullen dan proberen eventuele problemen of klachten altijd in overleg met u en op de best mogelijke manier op te lossen.
U kunt zonder opgave van rede onder bepaalde voorwaarden artikelen retourneren. Hierin maken wij onderscheid in verschillende productgroepen die hieronder toegelicht worden.Â
Standaard assortiment producten
- U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u naar Brandtpunt zijn voor eigen rekening.
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Brandtpunt geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@brandtpunt.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Gepersonaliseerde producten
Gepersonaliseerde producten kunnen niet retour gezonden worden. Dit zijn unieke producten die speciaal voor jouw gemaakt zijn.
Speciaal bestelde materialen
Speciaal bestelde materialen kunnen niet retour gezonden worden. Deze zijn speciaal voor u besteld.
Maatwerk volgens offerte
Nadat er een overeenkomst is gesloten tussen Brandtpunt en de opdrachtgever is het niet meer mogelijk om deze te annuleren. Na ontvangst van deze producten is het niet mogelijk deze te retourneren.
Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor meer informatie.Â
Om een bestelling of artikel te retourneren kunt u contact met ons opnemen via info@brandtpunt.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst en inspectie van uw retour terugstorten mits het product in goede orde retour ontvangen is.
Enkel de kosten voor de retourzending van u naar Brandtpunt zijn voor eigen rekening.
Als je bij een retour een nieuwe bestelling plaatst, brengen wij verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling.